12897
TodayToday23
YesterdayYesterday109
This_WeekThis_Week374
This_MonthThis_Month267
All_DaysAll_Days12897

Consumers’ purchase intention towards prebiotic fortified kuini juice: A preliminary study
(Niat pembelian dalam kalangan pengguna terhadap minuman jus kuini berciri prebiotik: Kajian rintis)

Abstract
This preliminary study aimed to explore sensory attributes influencing consumer’s purchase intention towards a new indigenous Malaysian fruit product,
prebiotic fortified kuini juice developed by MARDI. A survey was conducted based on convenience sampling involving 100 respondents in Klang Valley by using structured questionnaires. The attributes evaluated were taste, colour, appearance, aroma, viscosity and overall acceptance. The results revealed that taste and overall acceptance significantly influenced purchase intention. In addition, there were statistically significant associations between demographic factors (ethnic, age, education and gender) and respondent’s knowledge on prebiotics, consumption of indigenous fruits and perceived health benefits. This study provided important insights for the industry players especially potential entrepreneurs on the consumer’s preferred attributes and purchase intention for the product development and effective marketing strategy when the product is ready to be commercialised.

Abstrak
Kajian awal ini bertujuan untuk meneroka ciri produk yang mempengaruhi niat untuk membeli dalam kalangan pengguna terhadap produk berasaskan buah-buahan nadir di Malaysia, iaitu buah kuini yang dibangunkan oleh MARDI. Survei telah dijalankan berdasarkan pensampelan mudah melibatkan 100 responden di Lembah Klang dengan menggunakan borang soal selidik berstruktur. Antara ciri yang dinilai ialah rasa, warna, rupa, aroma, kelikatan dan penerimaan keseluruhan. Kajian mendapati terdapat hubungan yang signifikan antara faktor demografi (etnik, umur, pendidikan dan jantina) dengan pengetahuan responden mengenai prebiotik, penggunaaan buah nadir dan kuini serta manfaat kesihatan yang diperoleh. Kajian ini penting dalam memberi input kepada para penyelidik dan usahawan yang berpotensi mengenai ciri yang digemari pengguna serta niat untuk membeli sebagai panduan kepada pembangunan produk dan strategi pemasaran yang efektif sekiranya produk dikomersialkan kelak.

X

Right Click

Not allowed